نمایندگی دستگاه تولید دستمال کاغذی

نمایندگی دستگاه تولید دستمال کاغذی | ماشین سازی اسعدی


دستگاه تولید دستمال کاغذی و هر آنچه باید راجع به آن بدانید.

یکی از دستگاه های مهمی که امروزه در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه تولید دستمال کاغذی می تواند حاشیه سود بالایی داشته باشد ولی بایستی علم و تخصص کافی برای استفاده از آن را داشته باشید. برای تولید دستمال کاغذی و عرضه آن به بازار نیازمند یک خط تولید شامل دستگاه تولید دستمال کاغذی، دستگاه جعبه زن و دستگاه تولید رول دستمال کاغذی می باشد. این خط تولید با توجه به نوع دستمال کاغذی که قصد تولید آن را دارید متفاوت می باشد.
برای مثال دستگاه تولید دستمال کاغذی رولی با دستگاه تولید دستمال کاغذی اقتصادی متفاوت می باشد و هر یک قابلیت های بخصوص خود را دارند. شرکت ماشین سازی اسعدی تولید کننده انواع دستگاه های تولید دستمال کاغذی می باشد این دستگاه ها می تواند تولید دستمال کاغذی در حجم بالا را ساپورت کند. اگر به دنبال خرید دستگاه تولید دستمال کاغذی هستید پیشنهاد می کنم این صفحه را بطور کامل مطالعه فرمایید تا پیش از خرید اطلاعات دقیقی در رابطه با انواع دستگاه تولید دستمال کاغذی داشته باشید سپس اقدام به خرید نمایید.


دستمال کاغذی چیست؟

دستمال کاغذی به نوعی بافت نرم، جذب‌کننده رطوبت و یکبار مصرف اشاره دارد که غالبا برای استفاده روی صورت مناسب است. این دستمال‌ها جایگزین یکبار مصرف برای دستمال‌های پارچه‌ای است. دستمال کاغذی به شکل رایجی به نوعی بافت کاغذی اطلاق می‌شود که معمولاً به‌شکل جعبه به فروش می‌رسد و برای تسهیل پاکسازی مخاط از بینی، پاک کردن سطوح و دیگر چیزها مورد استفاده است.
مدت ها پیش که دستمال کاغذی نبود تمامی وظایف این کالای مهم بر دوش دستمال های پارچه ای بود از تمیز کردن چیزهای مختلف بگیر تا پاک کردن و خشک کردن دست وصورت وغیره...اختراع دستمال کاغذی در حالی ثبت شد که در واقع در ۱۴ اوت سال ۱۸۹۴ میلادی صاحب یک کارخانه کاغذسازی به نام گوت لوب کروم Gottlob Krum کاغذ بسیار نازکی را که برای نرم و لطیف شدن به گلسیرین آغشته شده بود، به عنوان اولین دستمال کاغذی به ثبت رساند. این اختراع با شماره ۸۱۰۹۴ در سازمان ثبت اسناد شهر گوپینگن واقع در نزدیکی اشتوتگارت برای همیشه به ثبت رسید.
گوت لوب کروم معتقد بود که استفاده از دستمال کاغذی می تواند در افزایش بهداشت و جلوگیری از بیماری های مسری کمک کند. بنابراین اختراع دستمال کاغذی در گوپینگن و منطقه ای که قوم شوابن در آن زندگی می کنند و امروز به نام ایالت بادن ووتنبرگ شناخته می شود، با استقبال رو به رو نشد.


دستگاه تولید دستمال کاغذی جعبه ای | ماشین سازی اسعدی

داستان اختراع دستمال کاغذی

به دنبال اختراع دستمال کاغذی در آلمان ، از سال ۱۹۲۴ شرکت آمریکایی کیمبرلی کلارک نیز دستمال کاغذی کلینکس را وارد بازار کرد که از سلولوز پنبه تولید شده بود. شرکت کیمبرلی کلارک در جنگ جهانی اول از سلولوز پنبه در تولید باند پانسمان نیز استفاده کرده بود. این باندها از یک سو دارای استقامت هستند و به سختی پاره می شوند و از سوی دیگر خاصیت جذب مایعات را دارند.
نوآوری کلینکس در سال ۱۹۲۹ با ارائه جعبه های امروزی که با بیرون کشیدن یک دستمال کاغذی، دستمال بعدی بیرون می آید، با موفقیت و استقبال زیادی روبه رو شد. کلینکس بیشتر در بازارهای آمریکایی و آسیایی شناخته شده است.
از زمان اختراع دستمال کاغذی ، کلینکس اولین مارک دستمال کاغذی بود که وارد ایران شد و جای خود را در زندگی مردم باز کرد. در ایران واژه کلینکس مترادف با دستمال کاغذی است. و جالب ایت بدانید که در ایران نیز برای نگهداری از دستمال کاغذی جعبه های گران قیمت دست ساز و یا روکش های دست باف ساخته می شود.


۳۵ سال پس از اختراع دستمال کاغذی توسط گوت لوب کروم، در روز ۲۹ ژانویه سال ۱۹۲۹کارخانه کاغذسازی نورنبرگ کالایی را با شماره ۴۰۷۷۵۲ در اداره ثبت اسناد رایش با نام تمپو Tempo به ثبت رساند. در سال ۱۹۹۴ شرکت آمریکایی Procter & Gamble کارخانه کاغذسازی نورنبرگ و تولید دستمال کاغذی تمبو را خریداری کرد ولی در سال ۲۰۰۷ به شرکت سوئدی SCA فروخت. این شرکت که قبلا کارخانه سافتیس را هم خریده بود مجبور شد به دلیل قانون ضد انحصار کارخانه سافتیس را به یک شرکت ایتالیایی بفروشد. از سال های ۱۹۶۰ میلادی در کنار سه مارک مهم کلینکس، تمپو و سافتیس، تولیدات کوچک تر دستمال کاغذی با نام های دیگری هم وارد بازار شده اند که به لحاظ کیفیت کمتر می توانند با این مارک های قدیمی رقابت داشته باشند.


دستگاه تولید دستمال کاغذی

در ادامه به معرفی انواع دستگاه های تولید دستمال کاغذی موجود در فروشگاه شرکت ماشین سازی اسعدی می پردازیم. هر دستگاه تولید دستمال کاغذی مناسب نوع تولید نوع خاصی از دستمال می باشد. در ادامه به بررسی مشخصات این محصولات می پردازیم. مجموعه ماشین سازی اسعدی با استفاده از برترین متریال در تولید قطعات مکانیکی این دستگاه دستگاهی با کیفیت بالا تولید و عرضه نموده است. این مجموعه همواره سعی دارد با پایین نگه داشتن قیمت به رشد صنایع مختلف در کشور کمک نماید. شما می توانید در منوی زیر تمامی دستگاه هایی که در خط تولید دستمال کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد. را می توانید مشاهده فرمایید. برای سفارش هر کدام می توانید با ما تماس حاصل فرمایید و پس از استعلام قیمت سفارش خود را ثبت نمایید.
شرکت ماشین سازی اسعدی همواره با در اولویت قرار دادن مشتریان کیفیت بالا را در کنار قیمت رقابتی و ارزان عرضه می نماید.

ماشین سازی اسعدی

دستگاه های تولید دستمال کاغذی شرکت ماشین آلات اسعدی

نحوه تولید دستمال کاغذی


مرحله ۱)
ماده اصلی تشکیل دهنده ی دستمال کاغذی درختان هستند، در کارخانه ای پوست درختان برداشته میشود، و طی فرایندی درختانی که پوست آنها برداشته شده است به لایه های نازکی تبدیل میشود، لایه بیرونی آنها تا جایی که ممکن باشد به صورت نازک گرفته میشود.

مرحله ۲ ) لایه های بریده شده به قطعات چیپس مانند در سایزهای برابر (حدود ۱ در ۱.۴ اینچ در می آید) ، این قطعات کوچک آسانتر له خمیر چوب تبدیل میشوند. مرحله ۳ ) تکه چوب های تولید شده (که چیزی در حدود ۵۰ تن هستند) همراه ۱۰۰۰۰ گالن مواد شیمیایی پخت و پز ترکیب میشود ، سپس دوغاب تولید شده به اجاق های فشار با ارتفاع حدود ۱۸ متر به نام دایجستر (هاضم) فرستاده میشوند.

مرحله ۴ ) در خلال پخت مواد که ممکن است تا ۳ ساعت طول بکشد، بخش عمده ای از رطوبت چوب بخار میشود ( تکه های چوب شامل تقریبا ۵۰٪ بخار هستند ) ، وزن مخلوط حدود ۲۵ تن کاهش میابد که متشکل از ، سلولز ، فیبرها ، لیگنین (الیاف چوب متصل به هم ) و دیگر مشتقات است.

مرحله ۵ )
خمیر کاغذ تولید شده به داخل سیستم های شوینده ی چند مرحله ای فرستاده میشود ، که در آن قسمت ، مواد لیگنین و ماده های شیمیایی پخت و پز، از برداشته میشوند، سپس مایعی که مشروب(روغن) سیاه نام دارد ، از خمیر کاغذ جدا شده و به مرحله ی دیگری از تولید ارسال میشود .

مرحله ۶) خمیرهای شسته شده به همراه مواد سفید کننده ی گیاهی طی یک فرایند چند مرحله ی شیمیایی رنگ های حاصله از فیبر را از بین میبرد. لینگن باقی مانده، چسبی که فیبرها را به هم متصل میکند ، رنگ کاغذ را به مرور زرد میکند و باید سفید شوند، تا کاغذی سفید رنگ را تولید کند.

مرحله ۷) جهت تولید کاغذ انبار شده، خمیر دوباره با آب ترکیب میشود ، مخلوطی که ۹۹.۵ درصد آن آب و ۰/۵ درصد آن را فیبر تشکیل میدهد. کاغذ های ذخیره شده به داخل صفحات مشبک، که باعث چلانده شدن و آبکش شدن مقدار زیادی از آب میشود، افشانده میشود، این مرجله صفحه های مات شده ای به پهنای ۱۸ فوت (۵/۵ متر) را در با سرعت ۶۵۰۰ فوت (۱۹۸۱ متر) در دقیقه تولید میکند.

مرحله ۸)
صفحات مات به داخل سیلندر هایی عظیمی که یانکی درایر نام دارند منتقل میشوند، و در آنجا فشرده شده و خشک میشوند، و به رطوبت نهایی ۵ درصدی میرسد.

مرحله ۹) سپس ، کاغذ ها کریپ مشوند، فرایندی که آن را بسیار نرم کرده و اندکی پرچین مانند میکند. در خلال کریپ کردن کاغذ به واسطه تیغ های فلزی کاغذ ها خراش بر میدارند، این تاحدودی باعث انعطاف پذیری بیشتر کاغذ میشود ولی قدرت و ضخامت آن کاهش میابد، و بعد خشک شدن تقریبا متلاشی میشود. این تولید باسرعت یک مایل در هر دقیقه انجام میشود، و برروی ریل های بزرگی پیچیده مشوند.

مرحله ۱۰) کاغذها بر روی ماشینهای مبدل بارگذاری می شوند، پیچ های آنها باز شده، بریده میشوند و دوباره به لوله های مقوایی نازک پیچیده مشوند، سپس این دسته های پیچیده شده به کارخانه های برش و بسته بندی جهت محصول نهایی فرستاده میشوند.


دستگاه تولید دستمال توالت | ماشین سازی اسعدی

انواع دستمال کاغذی

دستمال کاغذی های موجود در بازار به چهار نوع تقسیم می شوند که از آنها می توان به :
۱. دستمال توالت
۲. دستمال جیبی
۳.
دستمال کاغذی جعبه ای
۴. دستمال کاغذی حوله ای
هر کدام از انواع دستمال کاغذی برای تولید نیاز به دستگاه تولید دستمال کاغذی مخصوص خود را دارند. برای مثال برای دستمال کاغذی جعبه ای از دستگاه تولید دستگاه تولید دستمال کاغذی جعبه ایاستفاده می شود. و برای تولید دستمال توالت از دستگاه تولید دستمال کاغذی توالت استفاده می گردد. یکی دیگر از انواع دستمال کاغذی که سایز کوچک دستمال کاغذی جعبه ای می باشد. دستمال کاغذی جیبی نام دارد که دستگاه آن دستگاه تولید دستمال کاغذی جیبی نام دارد. همچنین دستمال کاغذی هایی که مواد مورد استفاده ساخت آنها متفاوت می باشد و ضخامت بیشتری دارند، دستمال کاغذی حوله ای نام دارند و از دستگاه  دستگاه تولید دستمال کاغذی حوله ایبرای ساخت آن استفاده می شود.
 


دستمال توالت
دستمال توالت یا کاغذ توالت، به فارسی افغانستان "کاغذ تشناب" نوعی کاغذ نرم از نوع دستمال کاغذی می‌باشد که بیشتر برای حفظ بهداشت شخصی و پس از دفع مدفوع یا ادرار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال می‌توان از آن برای تمیز کردن بینی در هنگام سرماخوردگی نیز استفاده کرد. کاغذ توالت می‌تواند یک‌لا، دولا، سه‌لا و حتی ضخیم‌تر باشد که ضخامت آن می‌تواند موجب مقاومت، نرمی و جذب بیشتر مایعات کمک کند.
در برخی موارد این دستمال‌ها دارای رنگ‌ها و بوهای متنوعی می‌باشد. هر چند برخی از آن‌ها می‌تواند برای مصرف‌کننده‌ای که به آن عطر حساسیت دارد مشکل‌زا باشد. تفاوت دستمال توالت با دیگر فراورده‌های کاغذی در این است که به صورت مستقیم از چوب رنده شده برای ساخت آن استفاده شده‌است. بیشتر دستمال توالت‌ها به دور یک استوانه مقوایی پیچیده شده‌اند.

دستمال جیبی
دستمال مربع شکل و نازک است که می‌تواند در جیب یا کیف دستی حمل شود، و معمولاً برای استفاده‌های شخصی و بهداشتی مانند پاک کردن دست یا صورت یا دمیدن بینی فرد به کار برده می‌شود. همچنین گاهی آن را به صورت تزئینی در جیب کت قرار می‌دهند.
دستمال کاغذی جعبه ای
رایج ترین مدل دستمال کاغذی ها دستمال کاغذی دستمال کاغذی جعبه ای می باشد این نوع دستمال یکی از پر فروش ترین انواع دستمال می باشد و شما می توانید با تولید یک نمونه با کیفیت و با قیمت مناسب بازار خوبی را برای خود ایجاد کنید. برای تولید این نمونه دستمال کاغذی نیازمند دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک یا دستگاه تولید دستمال کاغذی نیمه اتوماتیک می باشید و بایستی در کنار این دستگاه از دستگاه جعبه زن نیز برای بسته بندی این نوع دستمال استفاده نمایید.


دستگاه تولید دستمال کاغذی ماشین سازی اسعدی

مجموعه ماشین سازی  اسعدی تولید کننده انواع ماشین آلات صنعتی از جمله دستگاه تولید دستمال کاغذی و دستگاه تولید ماسک می باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه وبسایت شرکت ماشین سازی اسعدی و پیدا کردن محصول مورد نظرتان، با کلیک بر روی محصول مورد نظرتان، مشخصات آن محصول را مطالعه نمایید و در صورت مطابقت با خواسته های شما اقدام به سفارش آن نمایید.